lördag 16 mars 2013

Tick!!!


Det var enkelt att smila idag när jag kom hem från "skogen", perfekt väder, sällskap och tick lista. Det blev inte så många rutter "tickade" men klättrade dem lite fler gånger istället.
Äntligen, efter att för många år sen prövat den första gången, lyckades jag klättra Poketti ja krimppi 7C+, en rutt som blev graderad 8A när den blev öppnad av Tomi Nytorp för många år sen, men har blivit downgrade:ad efter att den fått några repeats.

Som namnet säger så består den i princip endast av en pocket och en krimp, en mycket liten krimp!
Själv använder jag oxå en lika liten "sidokrimp" för vänster hand, som jag inte vet om andra gjort.

Lyckligtvis fick jag allt på film för Jukka T hann inte riktigt fram förrän jag hade klättrat den. Han var lite skeptisk till videomaterialets äkthet så jag visa honom live oxå för säkerhets skull.


Jukka lyckades nästan klättra den själv oxå, han fick hela handen på toppen men blev så förvånad att han glömde ta i! 
Med tanke på att det var hans första försök på rutten så var det en riktigt bra session.


På grund av tight tidsschema packa vi ihop och satte några försök på en redan tickad klassiker i närheten, 
Blev själv förvånad hur enkelt det gick att klättra den, på andra försöket dessutom. För träningens skull klättra jag den 2 gånger till efter ;)




Än en gång hade inte Jukka marginalerna på sin sida, men fick till många riktgit bra försök.

Dagen saldo blev Poketti ja krimppi 7C+ x 2 och Pilates assis 7B+ x 3, lägg därtill en hel termos med kaffe i detta underbara vårväder så kan man väl bara konstatera som Herr Granlund: "kan en kaar ha e na betär än såteè!?"







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar